drakfanskap
IAmA moderator AMA

Antal inlägg: 7834
Från: Kön: Man
|
|
december 15, 2008, 14:42:02 pm |
|
"I.'m S.o M.eta E.ven T.his A.cronym"
|
|
|
Antieck
Fuxxed up

Antal inlägg: 5191
|
|
december 15, 2008, 15:08:28 pm |
Va ju bara en tidsfråga
|
|
|
|
|
tjf
Moderminator

Antal inlägg: 33874
Från: 08 Kön: Kvinna
|
|
december 15, 2008, 15:18:13 pm |
Va ju bara en tidsfråga
Ja, faktiskt . Försöker verkligen inte försvara någonting, men det känns ju halvsmart att röka på en uppåtdrog som meph .
|
Du kan inte anmäla ditt eget inlägg till en moderator, det verkar knappast särskilt logiskt...!
*magical angel people*
|
|
|
drakfanskap
IAmA moderator AMA

Antal inlägg: 7834
|
|
december 15, 2008, 15:19:07 pm |
men det känns ju halvsmart att röka på en uppåtdrog som meph .
Tvivlar starkt på att det hade något med själva dödsfallet att göra. 
|
"I.'m S.o M.eta E.ven T.his A.cronym"
|
|
|
tjf
Moderminator

|
|
december 15, 2008, 15:19:43 pm |
Tvivlar starkt på att det hade något med själva dödsfallet att göra.  Hurså ? ..
|
Du kan inte anmäla ditt eget inlägg till en moderator, det verkar knappast särskilt logiskt...!
*magical angel people*
|
|
|
Hej Lisse Lassi
The Girl Who Never fick nån post

Antal inlägg: 6568
Från: Kön:
|
|
december 15, 2008, 15:19:54 pm |
Det var en gammal klasskompis till mig. Gick med henne hela mellan- och högstadiet och vi gick även i samma gymnasium, fram tills i lördags. Jag var umgicks fan med henne en del i nian och ettan. Det känns fan sjukt.
|
snällhet bakom lyckta dörrar
|
|
|
tjf
Moderminator

|
|
december 15, 2008, 15:22:34 pm |
Det var en gammal klasskompis till mig. Gick med henne hela mellan- och högstadiet och vi gick även i samma gymnasium, fram tills i lördags. Jag var umgicks fan med henne en del i nian och ettan. Det känns fan sjukt.
 I'm very, very sorry .
|
*magical angel people*
|
|
|
Marjasin
Veteran of the psychic wars

Antal inlägg: 2445
Från: Stockholmis Kön:
|
|
december 15, 2008, 16:00:22 pm |
Tvivlar starkt på att det hade något med själva dödsfallet att göra.  Varför, det kan ju i princip ha gjort hela skillnaden? Rent generellt blir droger mycket kraftigare när de röks. Men inte alla är rökbara, i en del fall kan någon form av kemisk reaktion ske i förbränningen som skapar något mycket farligare än själva drogen. Så var fallet med t.ex DXM, DXM omvandlades more or less till giftgas om man försökte röka det. Dödsfallet behöver ju inte nödvändigtvis ha berott på rökningen men jag förstår inte hur du kan "tvivla starkt" på att det inte skulle ha något att göra med dödsfallet ö.h.t. Själv tvivlar jag starkt på att rökningen inte skulle ha ett finger med i spelet. Det var en gammal klasskompis till mig. Gick med henne hela mellan- och högstadiet och vi gick även i samma gymnasium, fram tills i lördags. Jag var umgicks fan med henne en del i nian och ettan. Det känns fan sjukt.
Tror jag det. Jag kan knappt föreställa mig hur det skulle vara.
|
Vem vet säkert? Vem här ska förklara den? När kom den till? När hände skapelsen? Gudarna är yngre än den här världen, vem kan då veta världens ursprung? Ingen vet när skapelsen uppstod eller huruvida han har eller inte har skapat den, han som skådar den från skyarna. Endast han vet... eller kanske gör han det ej. - Fritt översatt ur Rigveda
|
|
|
Victor
Livsnjutare

Antal inlägg: 105
Från: Stockholmis Kön: Man
|
|
december 15, 2008, 16:06:26 pm |
Varför, det kan ju i princip ha gjort hela skillnaden?
Rent generellt blir droger mycket kraftigare när de röks. Men inte alla är rökbara, i en del fall kan någon form av kemisk reaktion ske i förbränningen som skapar något mycket farligare än själva drogen. Så var fallet med t.ex DXM, DXM omvandlades more or less till giftgas om man försökte röka det.
Dödsfallet behöver ju inte nödvändigtvis ha berott på rökningen men jag förstår inte hur du kan "tvivla starkt" på att det inte skulle ha något att göra med dödsfallet ö.h.t.
Själv tvivlar jag starkt på att rökningen inte skulle ha ett finger med i spelet. Tror jag det. Jag kan knappt föreställa mig hur det skulle vara.
Vad jag har förstått var det cannabis hon rökte och inte mephedronet. Stod att det var marijuana i en tidning och hasch i en annan. Undrar hur mycket mephe hon tog egentligen.
|
|
|
|
|
Hej Lisse Lassi

|
|
december 15, 2008, 16:15:27 pm |
Det enda jag fått reda på utöver det som stod i tidningarna är att hon inte dog av andningsuppehållet, utan blev hjärndöd. Vilket iofs kan ha orsakats av andningsdeppressionen. Eller?
|
|
|
|
|
Jason
|
|
december 15, 2008, 16:15:30 pm |
Nu har jag ingen aning utan spekulerar bara.. Kan hon ha haft problem med EP-anfall tidigare? Hon kanske hade en låg kramptröskel så att säga.. Mefedron och centralstimulanter i övrigt är väl inte så speciellt bra för folk med EP- och kramp anfall?
Man kan få blodsockerfall på centralstimulanter och det triggar väl också kramper?
Jag har ingen aning om ifall det beror på cannabis:en eller inte.. Kan tänka mig att cannabisen bara sköt krampanfallet närmare, hade hon "vart igång" längre på enbart mefedron så hade det säkerligen kommit.
|
|
|
|
|
Hej Lisse Lassi

|
|
december 15, 2008, 16:23:59 pm |
Nu har jag ingen aning utan spekulerar bara.. Kan hon ha haft problem med EP-anfall tidigare? Hon kanske hade en låg kramptröskel så att säga.. Mefedron och centralstimulanter i övrigt är väl inte så speciellt bra för folk med EP- och kramp anfall?
Man kan få blodsockerfall på centralstimulanter och det triggar väl också kramper?
Jag har ingen aning om ifall det beror på cannabis:en eller inte.. Kan tänka mig att cannabisen bara sköt krampanfallet närmare, hade hon "vart igång" längre på enbart mefedron så hade det säkerligen kommit.
Någon epilepsi har jag aldrig hört talas om i hennes fall.
|
|
|
|
|
|
Marjasin
Veteran of the psychic wars

Antal inlägg: 2445
Från: Stockholmis Kön:
|
|
december 15, 2008, 18:13:41 pm |
Vad jag har förstått var det cannabis hon rökte och inte mephedronet. Stod att det var marijuana i en tidning och hasch i en annan. Undrar hur mycket mephe hon tog egentligen. Ok, stort missförstånd från min sida alltså. Givetvis bidrar rökningen men troligtvis inte mer än du beskrev i ditt tidigare inlägg. Cannabis höjer blodtrycket, men jag tror inte att det kan höja blodtrycket till dödliga nivåer. Men om man redan är på en dödlig nivå kan säkert rökat vara droppen som får bägaren att rinna över.
|
Vem vet säkert? Vem här ska förklara den? När kom den till? När hände skapelsen? Gudarna är yngre än den här världen, vem kan då veta världens ursprung? Ingen vet när skapelsen uppstod eller huruvida han har eller inte har skapat den, han som skådar den från skyarna. Endast han vet... eller kanske gör han det ej. - Fritt översatt ur Rigveda
|
|
|
Hajen
Grön och radioaktiv

Antal inlägg: 10520
Från: Östersjön Kön: Kvinna
|
|
december 15, 2008, 19:03:40 pm |
Otroligt tragiskt.
|
|
|
|
|
darkpsy
Kroniskt Skev

Antal inlägg: 6572
Från: Ett fågelbo Kön: Kvinna
|
|
december 15, 2008, 20:02:45 pm |
Jävligt synd, även om det var en tidsfråga innan någon skulle dö av meph  Brajjet kan säkert ha höjt blodtrycket "över gränsen" så att säga...
|
det man inte minns tar man ingen skada av
|
|
|
|
Odaroo
|
|
december 15, 2008, 20:07:22 pm |
Ifall det var pga hjärndöd och om det inte uppstod pga syrebristen/andnöden så vore det ju oroväckande. Det var en gammal klasskompis till mig. Gick med henne hela mellan- och högstadiet och vi gick även i samma gymnasium, fram tills i lördags. Jag var umgicks fan med henne en del i nian och ettan. Det känns fan sjukt.
 Vad hemskt. Dödsfall pga droger känns så avlägset men det kan ju hända.
|
|
|
|
|
tjf
Moderminator

|
|
december 15, 2008, 20:09:11 pm |
Ifall det var pga hjärndöd och om det inte uppstod pga syrebristen/andnöden så vore det ju oroväckande.  Vad hemskt. Dödsfall pga droger känns så avlägset men det kan ju hända. "Men det händer inte mig"
|
*magical angel people*
|
|
|
|
Toppisgurun
|
|
december 15, 2008, 20:13:13 pm |
knas knas knas!! läste också om detta igår.. och nu har även denna ondskefulla drog nått smålands skogar.. det har visserligen funnits i små grupper sen ett tag tillbaka, men nu har det spridits sjukt mycket och fler folk börjar använda det.. det pratas högt om mephedronet i skolan av folk som aldrig någonsin tagit droger innan, känns som att mephedronet kommer skörda fler okunniga ungdomar.
|
|
|
|
|
|
TheSwagga
|
|
december 15, 2008, 20:33:35 pm |
okunniga ungdomar.
Tror ignoranta är en mer passande term. Ifall det var pga hjärndöd och om det inte uppstod pga syrebristen/andnöden så vore det ju oroväckande.  Vad hemskt. Dödsfall pga droger känns så avlägset men det kan ju hända. Kan inte många CS-droger orsaka hjärnblödning? Vet att så är fallet med amfetamin iallafall, kan det ha vart det tror ni? Och jag förstår inte hur du kan se dödsfall på grund av droger som något avlägset? Har man vart ''in the game'' ett tag så är det väl inte alls ovanligt att man hör om folk som överdoserat/hamnat på sjukhus/blivit skadade pga missbruk eller dumhet.
|
|
|
|
|
|